Arta Hermes

2012/06/10

کوه‌ها و آدم‌ها

Filed under: جامعه و سیاست — آرتاهرمس Arta Hermes @ 03:19

توی فروشگاه داشتم خرید می‌کردم که آقایی تقریبا مسن به فارسی من را مورد خطاب قرار داد: از قیافه‌تون معلومه ایرانی هستین… چرا این قدر اخم کرده‌اید؟! تازه فهمیدم همسرم راست می‌گوید که من خیلی اخمو هستم! لبخندی زدم و گفتم: اخم نکرده‌ام… خسته‌ام!

چقدر چهره‌اش آشنا بود! گفتم: فکر می‌کنم قبلا شما را دیده‌ام… خیلی برایم آشنا هستین! پاسخ داد:” بعید می‌دونم… تازه آمده‌ام… در ایران تدریس…” نگذاشتم حرفش تمام شود:” شما دکتر سیف‌زاده نیستین؟!” شوکه شد… و من هیجان‌زده! باورم نمی‌شد که استادم را پس از سال‌ها در سویی دیگر از دنیا به شکل اتفاقی ببینم! فقط توانستم او را در آغوش بگیرم!

هرچند که در آغاز من را به یاد نمی‌آورد ولی همین که می‌دانست دانشجویش بوده‌ام کافی بود که نزدیک به یک ساعت همان جا توی فروشگاه با هم حرف بزنیم و بعد از این که همسران‌مان هم سر رسیدند این گفتگو در بیرون فروشگاه هم ادامه پیدا کرد! خسته بود و بیشتر دل‌خسته از مشکلاتی که در ایران برایش درست کرده بودند و گفت بهتر است درباره‌شان ننویسم.

نمی‌نویسم… همین که او را دیدم برایم کافی است… نوشتنی‌ها را روزی خودش خواهد نوشت. اما ای کاش اجازه داشتم بنویسم!

می گویند کوه به کوه نمی رسد ولی آدم به آدم می‌رسد، اما زیبایی قضیه در این است که گاهی کوه‌هایی همچون او به آدمانی مثل من هم می‌رسند!

دلم به شدت گرفته است و باید لال بمانم…

2 دیدگاه »

  1. چه خوب…حال میده استاد آدم دوستشم باشه…

    دیدگاه توسط مانیا — 2012/06/11 @ 03:22 | پاسخ

    • مانیا جان اون همیشه استاد منه:))

      دیدگاه توسط آرتاهرمس Arta Hermes — 2012/06/11 @ 22:44 | پاسخ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.

